فهرست

اجرای طرح ادغام آموزش های حفظ سلامتی طب ایرانی در نظام ارائه خدمات سلامت سطح اول در بابل

دکتر ریحانه معینی مدیر دفتر تعالی و توسعه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی بابل از اجرایی شدن برنامه آموزش اصول طب سنتی برای ارتقای سلامت برای بهورزان و مراقبین سلامت از اسفندماه 95 خبر داد.

ایشان افزودند: این آموزش ها با هدف آشنایی مردم در سطح روستاها و شهرها با آموزش‌های اولیه بهداشتی در طب ایرانی طراحی شده، که انتظار می‌رود به بهبود وضعیت سلامت عمومی منجر شود.

هم‌چنین در این دوره‌ها درباره سوء برداشت‌های موجود درباره طب سنتی اطلاع رسانی می‌شود، چرا که هدف اصلی طب ایرانی بهبود وضعیت سلامت با اجرای اصول ساده حفظ سلامت در حوزه‌هایی مثل نحوه تغذیه، اصول بهداشت خواب، اصول ورزش و سایر وجوه زندگی عادی است و بحث‌های درمانی که نیاز به مهارت و تخصص دارد، بر عهده متخصصان طب ایرانی خواهد بود. اما در حال حاضر سوء استفاده‌های زیادی از طب ایرانی- اسلامی صورت می‌گیرد که مردم باید از آن آگاه شوند، که در غیر این صورت در آینده مشکلات عمده‌ای در این حوزه ایجاد خواهد شد.

تا به حال سه دوره آموزشی برای بهورزان و مراقبین سلامت خانه‌ها و مراکز بهداشتی پایلوت بابل برگزار شده و دوره‌های دیگری برای پزشکان خانواده نیز در دست اجرا است.

این طرح به صورت پایلوت در 9 دانشگاه کشور در حال اجرا است که از نظر میزان پیشرفت، دانشگاه بابل جزو دانشگاه‌های پیشتاز است.