فهرست

معرفی سلامتکده طب ایرانی:

با توجه به اینکه در طب ایرانی، اولویت با حفظ سلامت می‌باشد، درمانگاه‌های طب ایرانی با عنوان سلامتکده نامیده می‌شوند. در این مراکز علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم جهت بهبود سبک زندگی و ارائه زندگی سالم، به درمان بیماران نیز پرداخته می‌شود.

تاریخچه:

از سال 1391 سلامتکده طب سنتی با حضور آقای دکتر سید علی مظفرپور (به عنوان چهارمین فارغ التحصیل این رشته در کشور و اولین فرد در استان‌های شمالی کشور) در بیمارستان آموزشی شهید بهشتی بابل افتتاح گردید.

شروع فعالیت این مرکز، از ابتدا هفته‌ای یک روز بوده است که به دنبال استقبال عموم مردم، از اوایل سال 1392، به دو روز در هفته افزایش یافت.

سلامتکده مستقل طب ایرانی:

با پیگیری‌های انجام شده، اولین سلامتکده مستقل طب ایرانی در کشور، از بهمن ماه 1393 زیرمجموعه دانشکده طب ایرانی بابل، و با حضور جناب آقای دکتر خدادوست (معاون محترم طب ایرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در مساحتی به ابعاد حدود 150 متر مربع افتتاح شد.

محل این سلامتکده در خیابان شهید قاسمی، بعد از بیمارستان شهید بهشتی و جنب شعبه بین‌الملل دانشگاه قرار دارد. علاوه بر آقای دکتر سید علی مظفرپور، از بهمن ماه 1393، آقای دکتر مرتضی مجاهدی، به‌عنوان دومین عضو هیأت علمی دانشگاه، شروع به ویزیت بیماران نموده‌اند. هم‌چنین از سال 1395 سه متخصص طب ایرانی دیگر (خانم‌ها دکتر روشنک ثاقبی، دکتر ریحانه معینی و دکتر نرجس گرجی) به این مجموعه اضافه شدند. همچنین خانم دکتر زهرا معماریانی و خانم دکتر مائده رزقی متخصص داروسازی سنتی نیز به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی به این مجموعه پیوستند.

در این مجموعه، دو اتاق ویزیت پزشک، 2 اتاق مخصوص اعمال یداوی (ماساژ، فصد، حجامت، بادکش و زالو) به تفکیک خانم‌ها و آقایان و نیز داروخانه اختصاصی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی موجود است.

هم‌چنین با پیگیری‌های انجام شده، یکی از 10 سلامتکده طب ایرانی شاخص (تیپ) در کشور، به مساحت حدود 3000 متر مربع برای دانشکده طب سنتی بابل مورد تصویب قرار گرفت که ان شاء الله به زودی در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به‌کار خواهد کرد.