فهرست

سیاست وزارت بهداشت ترویج طب سنتی با ارائه خدمات ایمن به جامعه است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل بیان نمودند: سیاست وزارت بهداشت ترویج طب سنتی با ارائه خدمات ایمن به جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل، با بیان اینکه حوزه طب ایرانی دارای اسناد بالادستی است که حتی در حوزه بین‌الملل هم حرفی برای گفتن دارد، افزودند: این سند در حال بروزرسانی است و به‌واسطه فعالیت خوبی که داشتیم، ۲۰ متخصص دنیا برای بروزرسانی این سند دعوت شده‌اند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به اینکه هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود، ادامه دادند: رتبه جهانی ایران در حوزه پژوهشی، رتبه چهارم است که جایگاه ایران را در حوزه پژوهشی تثبیت کرده است.

دکتر حسینی یکتا، با اعلام اینکه در حوزه تصمیم‌گیری در سطح دنیا نیز مکانی وجود ندارد که نماینده‌ای از ایران حضور نداشته باشد، خاطرنشان کردند: در عرصه ملی نیز بند ۱۲ نظام کلی سیاست را داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با تاکید بر این که سیاست وزارت بهداشت ترویج طب سنتی و ارائه خدمات ایمن به جامعه است، ادامه دادند: وجود دانشکده طب ایرانی در واقع ادغام در حوزه پژوهش است که در این رابطه برنامه مدونی در دست تدوین است.

دکتر حسینی یکتا گفتند: در عرصه بهداشت نیز ادغام طب سنتی در شبکه بهداشت تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو نخستین دانشگاه‌های کشور برای ورود به این موضوع بود.

ایشان مطرح کردند: امیدواریم با تلاش دانشگاه‌های کشور به نقطه نهایی بهره‌برداری از طب سنتی در کشور برسیم که مورد تاکید و حمایت مقام معظم رهبری است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کردند: توسعه طب ایرانی بر متغیرهای مختلف همچون سلامت و معیشت و اقتصادی اثرگذار است که می‌شود آن را در حوزه گردشگری سلامت نیز دید.

منبع خبر: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی