فهرست

خانم دکتر گرجی در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گفت‌و‌گو: تأثیر سبک زندگی سالم بر باروری زوجین

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفتند: توصیه می‌شود زوجین حداقل شش ماه قبل از اقدام به بارداری ورزش‌های سبک و كششی و پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود لحاظ كنند.

دكتر نرجس گرجی رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشكی بابل، در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت‌و‌گو پیرامون موضوع تأثیر سبک زندگی سالم بر باروری زوجین گفتند: بحث سبک زندگی مولفه‌هایی دارد كه كمتر به آن توجه شده است. سبک زندگی بر روی سلامت افراد تاثیر دارد، اما این تاثیر برای باروری بیشتر اهمیت دارد.

ایشان افزودند: مهمترین بحث سبک زندگی مربوط به فعالیت روزانه و ورزش می‌شود. توصیه می‌شود زوجین حداقل شش ماه قبل از اقدام به بارداری، ورزش‌های سبک و كششی و پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود در نظر بگیرند. ورزش‌هایی كه باعث تقویت عضلات كف لگن می‌شوند بسیار موثر است. ورزش‌ها باید نشاط‌آور باشند و فرد را خسته نكنند.

دکتر گرجی تصریح كردند: در بحث تغذیه زوجین باید دقت كنند غذاهای چرب را محدود كرده و از فست فودها پرهیز داشته باشند. نوشیدنی‌های گازدار باید كنار گذاشته شوند و استفاده از میوه‌های تازه فصل اهمیت فراوانی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی بابل در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو مطرح كردند: یكی از الگوهای رفتاری اشتباه، دیر خوابیدن و نداشتن خواب كافی در ابتدای شب است. زوجین سعی كنند شب زود بخوابند و صبح زود بیدار شوند، تا فرایند ضعف عضلانی را تجربه نكنند.

ایشان افزودند: ریتم بیست و چهار ساعته بدن با محیط پیرامون ما تنظیم می‌شود. خواب طولانی مدت در حین روز مشكلات و اختلالات هورمونی را به وجود می‌آورد و نشاط روزانه را كم می‌كند. وجود آرامش روحی و روانی كامل برای زوجین بسیار مهم است كه باید در این خصوص از مشاوران كمك بگیرند.

لینک خبر: http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=177107&n=1261250