فهرست

حضور عضو هیات علمی دفتر طب ایرانی و مکمل در کنگره بین المللی ICM

دکتر فرزانه گلبنی در سی و سومین کنگره ICM (کنفدراسیون بین‌المللی ماماها) که در شهر بالی اندونزی برگزار شد، شرکت کرد و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر فرزانه گلبنی، عضو هیات علمی دفتر طب ایرانی و مکمل و عضو انجمن علمی مامایی ایران در سی و سومین کنگره ICM (کنفدراسیون بین‌المللی ماماها)  که 10-15 ژوئن ٢٠٢٣ در شهر بالی اندونزی برگزار شد شرکت کرد.

به گفته دکتر فرزانه گلبنی کنگره بین المللی ICM یا کنفدراسیون بین المللی ماماها مهمترین رویداد علمی بین‌المللی  مامایی در دنیا است که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، در این نشست که با حضور اعضای ICM از 137 کشور دنیا برگزار می‌شود، برترین مقالات علمی و کارهای تحقیقاتی معرفی می‌شوند. 

عضو کنفدراسیون بین المللی ماماها افزودند: کشور ما به دلیل توانایی بالای علمی و قدمت رشته مامایی سال‌هاست که عضو این کنفدراسیون است و حضور نماینده ایران در این نشست در بخش آموزش و بازنگری کریکولوم بین‌المللی رشته مامایی و همچنین گنجاندن مباحث مرتبط با تاریخ طب ایرانی و مکمل می‌تواند فرصتی مغتنم باشد تا ما توانمندی‌هایمان را در بحث مراقبت و طبابت در کوریکولوم استاندارد ICM این رشته بگنجانیم.

مدرس بین‌المللی ICM اظهار داشتند: در جلسات کمیته‌های تخصصی که در اندونزی برگزار شد، قرار شد اینجانب به همراه و دکتر مسرت از پاکستان، مواردی را که نیاز به تغییر دارد اصلاح کنیم و در بحث آموزش با یکدیگر همکاری داشته باشیم و جلساتی برای  برنامه عملیاتی این موضوع داشته باشیم.

ایشان در پایان گفتند: شرکت در این کنگره فرصت مغتنمی برای کشور ما بود و افتخار داشتم که پرچم ایران را به‌عنوان نماینده کشورمان در رژه پرچم کشورهای دنیا به اهتزاز درآورم تا قدرت علمی این رشته را در کشور ایران به جهان نشان دهیم.

گفتنی است دکتر فرزانه گلبنی و دکتر مسرت از پاکستان، دو نماینده منتخب علمی آموزش منطقه مدیترانه هستند که از طرف ژنو برای عضویت در این کنگره معرفی شدند. همچنین دکتر فرزانه گلبنی از سال 2021  به عنوان مدرس بین المللی ICM در منطقه مدیترانه توسط ریاست ICM معرفی شد.

لینک کوتاه: http://pm.behdasht.gov.ir/XMK

منبع خبر: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی