فهرست

وزیر بهداشت در سومین جشنواره طب ایرانی: لزوم آموزش اصلاح سبک زندگی به دانش آموزان

دکتر عین اللهی به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادند تا کتاب‌های سلامت با تمرکز بر سبک زندگی تهیه و در دبستان‌ها آموزش داده شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت؛ با اشاره به اینکه در طول تاریخ روش‌های درمان زیادی وجود دارد، اما با وجود این هنوز خیلی از بیماری‌ها هنوز درمان قطعی ندارند، گفتند: متاسفانه علم پزشکی رایج مبتنی بر تشخیص و درمان‌های دارویی است، مسئله مهم امروز پیشگیری از بیماری و سبک زندگی درست است و هرچه زمان می‌گذرد، سبک زندگی ما بدتر می‌شود، خورد و خوراک ما نسبت‌ به دهه‌های قبل بدتر شده است.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه دانش‌آموزان امیدهای آینده ما هستند؛ گفتند: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم کتاب‌های سلامت را با تمرکز بر سبک زندگی تهیه کند و زنگ سلامت در دبستان‌ها در نظر گرفته شود تا سواد سلامت دانش‌آموزان بالا برود و فرهنگ غلط زندگی و غذایی کنار برود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طب ایرانی یک میراث گرانبها از نیاکان ماست اظهار کردند: طب ایرانی سابقه چندهزار ساله دارد و برای ما هویت ایجاد می‌کند و توجه به آن ارزشمند است. دشمن همیشه به دنبال از بین بردن هویت ماست و طب ایرانی یکی از مراتبی است که به ما هویت می‌دهد و به ما نشان می‌دهد که در زمانی که غربی‌ها هیچ نداشتند ما طب داشتیم و مشکلات را حل می‌کردیم.

ایشان افزودند: طب ایرانی توجه به تغذیه و پیشگیری از بیماری دارد که در سایر طب‌ها به آن توجه نشده است و با تلاشی که انجام شده امروزه توانستیم طب ایرانی را به عنوان یکی از مراتب مهم علم در جهان قرار دهیم و در این زمینه رتبه چهارم را داریم.

دکتر عین‌اللهی اظهار کردند: از حضور در سومین جشنواره طب ایرانی خوشحال هستیم؛ در این یک سال گذشته باید کارنامه ارائه دهیم؛ در این مدت ما با ارائه دو رشته مرتبط با طب ایرانی در دانشکده طب ایرانی موافقت کردیم و فاز اول ادغام طب ایرانی در شبکه نظام بهداشت بنیان‌گذاری شد و در ۱۴ دانشگاه این اتفاق افتاد. رتبه چهارم در تولید دانش طب سنتی، حمایت از داروهای طب سنتی، رونمایی از فرآورده‌های داروهای سنتی، رونمایی از دارونامه طب سنتی، ثبت طب ایرانی در درختواره دانش و تولید گیاهان دارویی از کارهایی است که در زمینه طب ایرانی انجام شده است.

ایشان افزودند: همچنین تلاش می‌کنیم ویزیت متخصصان طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که در حال تدوین است وقتی دارو و ویزیت طب ایرانی زیر مجموعه بیمه باشد توجه مردم به آن بیش‌تر می‌شود.

منبع مطلب: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی