فهرست

در سومین روز از نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی و فرآورده طبیعی و طب سنتی: بازدید رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی از غرفه طب ایرانی و مکمل

روندهای موجود نشان دهنده افزایش استفاده از طب‌های سنتی و گیاهان دارویی در کنار طب مدرن در سرتاسر جهان است، از این رو ما باید از این ظرفیت‌ها حمایت، و آن‌ها را تثبیت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر زهره الهیان، رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی در دومین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی از غرفه دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بازدید کردند.

دکتر الهیان با اشاره به اینکه کشور ما به دلیل دارا بودن اقلیم‌های متنوع، ظرفیت بسیار ویژه‌ای در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی دارد؛ گفتند: نمایشگاه گیاهان دارویی فرصتی برای نمایش و به منصه ظهور رساندن این ظرفیت‌ها است. برخی از این گیاهان خاص کشور ما است و می‌توانند در بحث صادرات گیاهان دارویی و همچنین درمان و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار کمک کنند.

ایشان افزودند: روندهای موجود نشان دهنده این است که کشورهای مختلف از طب سنتی در کنار طب مدرن برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند و استفاده از گیاهان دارویی یا سایر زمینه‌هایی که در طب سنتی داریم، در سرتاسر جهان رو به افزایش است، این نشان می‌دهد که ما باید از این ظرفیت‌ها حمایت و آن را تثبیت کنیم.

رئیس فراکسیون طب سنتی ادامه دادند: در کشور ما شرکت‌های دانش بنیان متعددی وجود دارد که محصولات بسیار ارزشمندی را در این حوزه تولید می‌کنند و باید مسیر صادرات این محصولات را هموار کنیم و ما در مجلس این آمادگی را داریم که خلاهای قانونی این حوزه را پیگیری کنیم.

گفتنی است؛ ششمین دوره‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی از روز سه‌شنبه، ۱۰ آبان آغاز به کار کرد و  روز جمعه ۱۳ آبان‌ماه به کار خود پایان می‌دهد. در این دوره از نمایشگاه ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور، استارت‌آپ و خلاق آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مربوط به گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، طب ایرانی و فرآورده‌های گیاهان دارویی عرضه می‌کنند.

لازم به ذکر است دفتر طب ایرانی و مکمل در این دوره از نمایشگاه با برگزاری پنل‌های تخصصی، راه‌اندازی غرفه سلامتکده و ویزیت بیماران، مشارکت در غرفه کودک، خدمات‌دهی در دو سامانه "مزاج سنج" و "سالم باش" و همچنین اطلاع رسانی درخصوص گیاهان دارویی، معرفی سلامتکده‌ها و پزشکان متخصص طب ایرانی و پاسخ گویی به سوالات مردمی حضور فعالی در این دوره از نمایشگاه گیاهان دارویی دارد.