فهرست

برگزاری چهارمین جلسه کارگروه گیاهان دارویی و داروهی گیاهی قرارگاه

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، چهارمین جلسه در تاریخ 25 تیر 1401در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با بررسی چالش‌های مسیر تولید داروهای گیاهی و سنتی، برگزار گردید.

در ابتدای جلسه که با حضور آقای دکتر اکبر حاجی‌زاده مقدم، آقای دکتر ابوالحسن حسینی، آقای دکتر محمود کیانی، خانم دکتر نرجس گرجی، خانم دکتر زهرا معماریانی، خانم دکتر سیمین موعودی و خانم دکتر مائده رزقی، برگزار گردید، بحث و گفتگو درباره وظایف و اهداف کارگروه انجام گرفت. 

در ادامه، گزارش جلسه روسای کارگروه قرارگاه مورخ 1401/4/20 مطرح گردید و در خصوص نحوه جذب منابع و حمایت‌های مالی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و برخی از ارگان‌های دولتی که بودجه اختصاصی در زمینه حمایت از پژوهش‌های محصول محور دارند گردیدند که در جلسه آتی لیست نهایی این ارگان‌ها توسط خانم دکتر موعودی عنوان خواهد گردید.

بعد از مطالب گفتگوهای اولیه، چالش‌های مسیر اخذ مجوز و تولید داروهای گیاهی و سنتی توسط خانم دکتر معماریانی ارائه گردید. از جمله به بررسی انواع داروهای گیاهی و سنتی موجود در بازار دارویی کشور پرداختند. همچنین مشکلات عمده شرکت‌های خُرد را بیان نمودند

پس از تبادل نظر در خصوص موارد مطرح شده پیشنهاد گردید در جلسه آتی از چند مجموعه و شرکت خُرد تولید کننده داروهای گیاهی و سنتی دعوت گردد در جلسه به صورت حضوری یا مجازی تجربیات و چالش‌های مسیر اخذ مجوز و تولید داروهای گیاهی را عنوان کنند و پس از جمع‌بندی نهایی چالش‌ها در جلسه آینده، مهمترین موارد انتخاب گشته و نحوه تعامل با سازمان محیط زیست، سازمان غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص گردد