فهرست

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران: جشنواره طب ایرانی؛ عرصه‌ای برای نمایش ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه

 

دکتر مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره طب ایرانی، با اشاره به چالش‌های طب سنتی در کشور تأکید کردند: دیدگاه‌های همراه با افراط و تفریط، عدم نظارت‌های مناسب و حمایت‌های کافی از جانب نهادهای مرتبط، نبود زیرساخت‌های لازم و ضعف در اجرای قوانین بالادستی علاوه بر صدمات و لطمات جبران ناپذیر باعث بدبینی نسبت به طب سنتی آکادمیک اصیل ایرانی خواهد شد.

عدم آشنایی جامعه پزشکی نسبت به توانمندی‌های طب ایرانی، با گفتمان علمی، آموزش و پژوهش صحیح برطرف می‌شود و مسیر را برای گفتمان، تعامل و تبادل‌نظر دو مکتب طب رایج و ایرانی باز می‌کند.

برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی ضمن نمایش پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این رشته باعث آشنایی بیشتر جامعه با منابع علمی و اصیل طب ایرانی شده و زمینه‌های همکاری با سایر مجامع و انجمن های علمی را فراهم می آورد.

دکتر مکبری نژاد این جشنواره را فرصتی مغتنم برای معرفی پژوهشگران، مخترعان، دانشمندان، نوآوران و فناوران برتر حوزه طب ایرانی دانست و گفتند: این جشنواره می‌تواند در توسعه منطقی طب ایرانی و رفع چالش‌های این حوزه  تأثیر بسزایی داشته باشد.

ایشان افزودند: این جشنواره که دومین جشنواره می‌باشد با رویکردی جدید نسبت به دوره نخست برگزار می‌شود؛ که می‌توان به استفاده حداکثری از ظرفیت جشنواره برای معرفی ظرفیت‌های موجود در طب سنتی ایرانی و افزودن بخش‌هایی جهت افزایش مشارکت عموم مردم همچون بخش رسانه و هنر و بخش کووید اشاره کرد. 

عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره طب ایرانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب و در وقت مقرر، اطلاع‌رسانی همه جانبه و سازمان‌دهی مناسب از نقاط قوت این جشنواره بشمار می‌رود تأکید کردند: برای اجرای منظم و باشکوه جشنواره مهم‌ترین بحث، برنامه‌ریزی دقیق از یک طرف و از طرف دیگر اطلاع‌رسانی وسیع در حوزه‌های مختلف آن می‌باشد.

منبع خبر: دفتر طب ایرانی و مکمل