فهرست

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: "جاهلان واکسن زدن را کار صهیونیست‌ها می‌دانند!"

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در همایش بین‌المللی کودکان که در مرکز طبی برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بهداشت در چهار سال گذشته انجام شده است، گفتند: در جامعه ما همه می‌خواهند محبوب باشند و برایشان صلوات بفرستند.

ایشان به برخی تبلیغات سوء در زمینه واکسن اشاره کردند و گفتند: برخی افراد می‌گویند که واکسن کار صهیونیست‌هاست و سازمان بهداشت جهانی دست نشانده آنهاست. واقعا جای تعجب دارد که در قرن 21 در کشوری که تمدن چند هزارساله دارد، از این صحبت‌ها می‌شود. حیرت من از همکاران شماست.

وزیر بهداشت ادامه دادند: فردی می‌آید می‌گوید مسواک نزنید و جالب است که مسواک را کاری صهیونیستی می‌دانند و شاهد می‌آورند که حیوان‌ها مسواک نمی‌زنند و دندان‌هایشان سالم‌تر از انسانهاست.

دکتر هاشمی گفتند: تعجب من این است که کسی که لباس پیغمبر تنش است می‌آید و هرچه می‌خواهد علیه پزشکی می‌گوید و هیچ‌کس صدایش در نمی‌آید، اما باید در این مسائل همه حرف بزنند و روشنگری کنند و اجازه ندهیم از کم اطلاعی مردم سوء استفاده شود.

قوه قضاييه در برخورد با سوء‌استفاده‌گران از دین حساسیت كمترى دارد.

ایشان با بيان اينكه من به سهم خودم در خفا تلاش كردم تا با افرادى كه با لباس پيغمبر و به اسم دين به سلامت مردم آسيب مى‌زنند، مقابله شود، گفتند: متاسفم كه قوه قضاییه در برخورد با سوء‌استفاده‌گران از دین و آسیب به سلامت مردم حساسیت كمترى دارد، ما فقط در بخش‌هايى كه به قدرت مربوط است شاخک‌هايمان خوب عمل مى كند، در حالى كه دين چيزى جز رفتار و اخلاق نيست.

وزیر بهداشت افزودند: اميدوارم جامعه پزشکی که با مردم سر و کار دارد به تکلیف و وظیفه خود عمل و با مردم صحبت کند، زيرا پس از خدا سلامت مردم به عهده آنهاست.

دکتر هاشمی ادامه دادند: جامعه پزشكى به خصوص گروه‌هايى كه با كودكان به عنوان عزيزترين ايرانيان سر و كار دارند، مکلفند تا با مسائلى كه سلامت مردم را به خطر مى‌اندازد مقابله كنند و اين يک تكليف است، وقتی جامعه پزشكى عرصه را خالی می‌کند، جاهلان و افرادی که به دنبال سوء‌استفاده از مردم هستند و هر طور دلشان بخواهد، جولان می‌دهند و به سلامت مردم آسیب می‌زنند.

ایشان با بيان اينكه مایه تاسف است که برخی سوء‌استفاده گران به اسم خدا، دين، پيغمبر و ائمه هر خواطيرى را رواج مى‌دهند، عنوان كردند: هيچ كس حرفى نمى‌زند، حوزه‌های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا نيز در مواردى كه به سلامت مردم مربوط می‌شود، حرفى نمى‌زنند و حساسیت بیشتری نشان نمى‌دهند.

وزیر بهداشت ادامه دادند: اگر جامعه پزشكى سكوت كند اين ترس وجود دارد كه اين سوء‌استفاده‌ها ادامه پيدا كند.
                                                                                                                                                                                                                                                      منبع مطلب: انجمن علمی طب ایرانی