فهرست

ثبت‌نام سی‌امین جشنواره دانشجوی نمونه

ثبت نام سی امین جشنواره دانشجوی نمونه آغاز گردید و دانشجویان متقاضی می‌توانند از روز شنبه دوم مهرماه به مدت ۲ هفته می توانند در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند.

دانشجوی نمونه

به گزارش مفدا بابل، جشنواره دانشجوی نمونه امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدف افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملّی و گسترش اصول و ارزش‌های اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و افزایش تحرک، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی دانشجویان با استعدادهای برتر علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

این رویداد سعی دارد تا با شناسایی نخبگان، الگوی دانشجوی نمونه و برتر را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی معرفی نماید. معرفی جوانان فرهیخته، موفق و برگزیده و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های آن‌ها می‌تواند نقطه عطفی در نیل به اعتلا و ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی کشور باشد.

تمامی مراحل ثبت‌نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری این جشنواره به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.

نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف‌نظر از حد نصاب‌های آن کسب کنند، به‌عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و تعدادی از آن‌ها که شرایط معرفی به رقابت مرحله دوم را کسب ‌کنند جهت شرکت در این مرحله به دبیرخانه مرکزی معرفی شده و پس از بررسی در جشنواره دانشجوی نمونه تقدیر می‌شوند.

تمام دانشجویان ایرانی و بین‌الملل متقاضی دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین دانشگاه‌های، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان می‌توانند ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه و شیوه‌نامه سال ۹۸ با مراجعه به سایت www .portal.saorg.ir و متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه به سایت Nemooneh.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

بیست و نهمین دوره آئین معرفی و تجلیل از دانشجویان و اعضای هیات علمی نمونه کشوری با حضور رییس‌جمهور ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. در این مراسم ۳۶ عضو هیات علمی و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ۱۳ دانشجوی نمونه کشوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل شدند.