فهرست

پیام دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پی درگذشت دکتر غلامرضا امین

به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر غلامرضا امین، عضو هیات‌ علمی دانشکده داروسازی و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز به رحمت ایزدی پیوست. آن استاد فقید سراسر عمر با برکت خود را در راه تعالی علم و دانش و تربیت شاگرد سپری نمود. 

ایشان در سال 1345 دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌ی کارشناسی مهندسی از دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران و در سال 1365 در دانشکده علوم دانشگاه تهران، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علوم گیاهی را آغاز کرده‌ و سپس در سال 1368 دوره‌ Ph.D خود را در حوزه‌ی فارماکوگنوزی در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران آغاز نمود. ایشان سال‌ها به‌عنوان استاد گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی دانشگاه تهران و مدیر گروه داروسازی سنتی دانشکده طب سنتی به تربیت شاگرد پرداخت.

ایشان در مقاطعی از عمر شریف خود به عنوان  عضو شورای آموزش دانشکده داروسازی و طب سنتی، عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات طب و داروسازی سنتی، عضو کمیته‌ بررسی و تدوین داروهای گیاهی، رئیس موسسه گیاهان داروئی، عضو کمیسیون ماده ۲۰ دارو، عضو کمیته بررسی و تدوین داروهای گیاهی، عضو شاخه گیاهان داروئی فرهنگستان علوم پزشکی، عضو ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان داروئی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، عضو کمیته واژه گزینی گیاهان داروئی فرهنگستان علوم مشغول به فعالیت بود.

آن فقید در عرصه‌های مختلف علمی همواره در کسوت یک استاد بااخلاق و تلاشگر خوش درخشید و خدمات شایانی به جامعه علمی کشور کرد. قطعا تلاش‌های خالصانه ایشان در مسیر علم آموزی در بارگاه حق تعالی گم نخواهد شد. او به گواه همه همکاران و شاگردان، استادی توانمند و انسانی شریف بود که به آموزش و تربیت دانش آموختگان همت گمارد .

متن پیام دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای «دکتر غلامرضا امین» استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأسف و تأثر فراوان شد. مرحوم استاد امین یکی از اساتید بلندمرتبه دانشگاه بود که در طول عمر با عزتش منشأ خدمات اثرگذار و فراوانی در حوزه داروسازی و طب سنتی کشور عزیزمان گردید و به‌عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند نظام آموزش عالی مطرح بود که خدماتش طی سالیان باقی خواهد ماند. این استاد فرزانه و متواضع، انسانی وارسته، فرهیخته و مسئولیت‌پذیر تا آخرین لحظات عمر خود، با روحیه‌ای وصف‌ناپذیر، از خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دست نکشید. فقدان این استاد والامقام را به خانواده مکرم ایشان، اساتید و همکاران محترم و نیز دانشجویان دانشگاه تهران و همه دوستدارانش در جامعه دانشگاهی کشور، تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان برای آن زنده‌یاد، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.
روحش قرین رحمت الهی 

دکتر نفیسه حسینی یکتا
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی