فهرست

از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، استفاده خواهد شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفـت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل گفتند: برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت را مکلف به ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کرده است که لازمه این امر توسعه طب ایرانی در تمامی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی است. 
ایشان افزودند: در حال حاضر در حوزه آموزشی 12 گروه و 8 دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص در حوزه طب و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی می‌باشد که لازم به گسترش جدی دارد.
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان داشتند: دانشکده طب ایرانی بابل، تنها دانشکده طب ایرانی در شمال کشور و یکی از شاخص‌ترین دانشکده‌های طب ایرانی، در کشور است.
دکتر نفیسه حسینی اذعان داشتند: در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد، به‌عنوان یک دانش بومی در راستای اقتصاد مقاومتی، می‌تواند به کشور کمک کند.
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان داشتند: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت و استفاده از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری می‌باشد. 
دکتر حسینی یکتا ادامه دادند: نخستین قدم، تقویت جریان علمی و دانشگاهی حوزه طب سنتی ایرانی است و تدوین و تصویب رشته‌های مرتبط و تقویت دانشگاه‌ها در قدم بعدی قرار دارد تا با تامین نیروها و مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، مردم به سهولت و با اطمینان بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.
قابل ذکر است دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا، ضمن نشست با دکتر مظفرپور رییس دانشگاه و هیات رئیسه، از دانشکده طب سنتی ایرانی و همچنین سلامتکده فعلی فعال این دانشگاه و پروژه در حال ساخت سلامتکده طب سنتی بازدید نمودند و از نزدیک در جریان مراحل پایانی ساخت این پروژه قرار گرفتند.