فهرست

فعالیت ۲۷۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی

توسعه فعالیت‌های باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی از اهدافی است که به فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم این حوزه در کشور کمک می‌کند. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توسعه فعالیت‌های باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی از اهدافی است که به فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم این حوزه در کشور کمک می‌کند. بر همین اساس، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از فعالیت‌های باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی اقدام به جذب و شروع همکاری با بیش از ۲۷۰ پژوهش‌سرا کرده است.

در همین راستا نیز این ستاد همکاری‌های خود را با ۸۳۰ مدرسه و ۴۶۰ مربی پژوهشی آغاز و بسته‌های ترویجی و آموزشی ویژه برای مدارس طراحی کرده است تا دانش آموزان از پایه‌ای‌ترین دوران آموزش خود به این عرصه ورود کنند و با مفاهیم مرتبط با آن آشنا شوند.

از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه عضویت مستقیم ۴ هزار و ۳۰۰ و جذب ۷ هزار دانش‌آموز به‌صورت گروهی در باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی است. همه این اقدامات سعی دارد تا دانش‌آموزان را با صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی مرتبط کند تا این علم کاربردی و کهن در کشور به نسل جدید منتقل شود. این کار به احیای مجدد صنعت گیاهان دارویی در کشور منجر خواهد شد.

حمایت از ایجاد و توسعه خانه خلاق دانش آموزی گل باغ سبز زندگی اردوگاه شهید باهنر تهران نیز طرح دیگری است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

منبع مطلب: انجمن علمی طب سنتی ایران