فهرست

ایران در حوزه پژوهش طب سنتی و مکمل رتبه چهارم جهان را دارد.

 

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفتند: کشور ما از جایگاه خوبی در حوزه پژوهش طب سنتی و مکمل در سطح دنیا برخوردار است و ایران رتبه چهارم جهان را در این خصوص دارد.

دکتر نفیسه حسینی‌یکتا در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشتند: صحبت‌های مختلفی در خصوص طب ایرانی و مکمل مطرح می‌شود و با توجه به اینکه نگاه‌های متفاوتی در ذهن مردم وجود دارد باید به دغدغه‌های موجود پاسخ دهیم.

ایشان افزودند: سازمان بهداشت جهانی به توسعه ظرفیت طب سنتی و مکمل در برخی از کشورها مجوز فعالیت داده است که یکی از آنها ایران است و هدف نهایی آن را توسعه این طب در سراسر جهان معرفی کرده است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفتند: در اسناد داخلی با توجه به ظرفیت کشور و تقاضاهای بسیار و همچنین بند 12 سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز سند 47 شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال توسعه‌های آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، درمانی و بین‌الملل هستیم، در حوزه پژوهش طب سنتی و مکمل، ایران رتبه چهارم جهان را دارد و کشور ما در این زمینه می‌تواند به دانشگاه‌های نسل‌ 3 و 4 برسد.

دکتر حسینی‌یکتا خاطرنشان کردند: در حوزه بین‌الملل در شرایط بهتری قرار داریم و می‌توانیم با اقدامات بهتر و موثرتر در مسیر بین‌المللی‌سازی طب سنتی و مکمل ایرانی در جهان گام برداریم.

ایشان با اشاره به اینکه متاسفانه مدعیان بی‌سواد با نام طب ایرانی به مردم خیانت کردند و باید مبارزه قاطع با سوءاستفاده‌کنندگان صورت پذیرد، بیان کردند: رویکرد ما استفاده دقیق و منطقی از طب مکمل و ایرانی بوده و برای تقویت دانشکده‌ها و همچنین مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی این عرصه و نیز بحث جذب نیروهای متخصص باید اقدام لازم و مقتضی صورت پذیرد.

منبع خبر: انجمن علمی طب سنتی ایران