فهرست

بیانیه مهم انجمن علمی طب سنتی ایران درباره کروناویروس

ورود ویروس کرونای جدید به کشور دور از انتظار متخصصین و کارشناسان نبود و همانطور که در اخبار و رسانه ها به استحضار ملت شریف ایران رسیده است، ویروس کرونای جدید (با نام دقیق تر COVID 19) در چند شهر ایران گزارش شده است. در اين زمان آنچه که بايد مورد تاكيد قرار گيرد، خفظ آرامش روانی و ايجاد اطمينان خاطر در جامعه است، متاسفانه در اين ميان برخی افراد و جريان‌ها خلاف اين امر عمل كرده و موجب اضطراب و تشویش خانواده‌های محترم می ‌گردند.
ابتلا به ویروس کرونا مانند بسیاری از بیماری های واگیردار دیگر مثل آنفلوآنزا در صورتی كه به اصول پيشگيری بی توجه باشيم، می تواند خطرناک باشد اما با رعایت تدابیر بهداشتی منتشر شده از سوی مراکز معتبر علمی (وزارت بهداشت و انجمن های علمی وابسته به آن) و رسانه ملی و تلاش های متولیان سلامت،  قابل کنترل می باشد.
در این میان، توصیه های عجیب و گوناگونی در فضای مجازی از سوي مدعيان طب سنتی و ... منتشر شده است که بیشتر آنها فاقد شواهد علمی بوده و مورد تایید نیستند و متاسفانه بعضا با انگیزه های سودجویانه و حتی گاهی با دستمایه قرار دادن مسائل امنیتی و سیاسی در گمانه زنی های برخی اشخاص، التهاب و سردرگمی دو چندانی به جامعه وارد می کنند.
انجمن علمی طب سنتی ایران با توجه به وظیفه ذاتی خود، برای گسترش آموزه های طب سنتی، اولین ویراست از "دستورالعمل جامع خود مراقبتی و ایمنی در خصوص ویروس کرونا " مورد تاييد اين انجمن را در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهد. اين دستور العمل بر اساس منابع معتبر طب سنتی ايرانی و مقالات معتبر تدوين شده است.
انشاالله در روزهای آینده ویراست های بعدی و تکمیلی این دستور العمل منتشر خواهد شد.

انجمن علمی طب سنتی ایران
سوم اسفند 98