فهرست

انتصاب دکتر محمدرضا شمس اردکانی، به‎عنوان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر محمدرضا شمس اردکانی را به‌عنوان مشاور خود و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، منصوب نمودند.
دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این حکم، با اشاره به دیرینه عالمانه طب سنتی کشورمان و جایگاه شامخی که در کلیه اعصار، به‌خصوص در دوران طلایی تمدن اسلامی در عرصه جهانی داشته‌ایم، بر احیای جنبه‌های علمی طب سنتی و حذف جنبه‌های خرافی و غیرعلمی با تکیه بر دستاوردهای علمی و تحقیقاتی قابل قبول برای متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و قابل ارائه به مدیران کشور، تاکید کرده است.
تعریف واحدهای آموزشی برای آشنایی دانشجویان با مکتوبات بازمانده از دانشمندان گذشته علوم پزشکی کشور، ادغام موارد موثر و تاییدشده طب سنتی در تمامی سطوح نظام ارائه خدمات سلامت و ساماندهی وضع موجود در حوزه طب جایگزین و تعیین استاندارد و تایید صلاحیت دست‌اندرکاران این حوزه‌ها، از دیگر موارد مهم مورد تاکید وزیر بهداشت در حکم انتصاب مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت است.
وزیر بهداشت هم‌چنین در پیامی، از خدمات دکتر محمود خدادوست، در مدت تصدی مسئوليت سرپرستی دفتر طب ایرانی، تشکر و قدردانی نمودند.

                                                                                                                                                                                                                                  منبع خبر: انجمن علمی طب سنتی ایرانی