فهرست

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها: ورود افرادی به نام دین در عرصه طب سنتی سبب نگرانی حوزه و دانشگاه است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها گفتند:

امروزه نگرانی جدی بین حوزویان و دانشگاهیان از ورود افرادی به عرصه طب اسلامی و طب سنتی به اسم دین به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد محمدیان در دیدار با آیت‌الله اعرافی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در مسائل طب اسلامی و طب سنتی اظهار داشتند: این علم نیازمند بررسی همه‌جانبه ابعاد آن بوده و زمانی که حرفی درباره طب اسلامی می‌زنیم باید جوانب آن را کاملاً بررسی کنیم.

ایشان با انتقاد از ورود برخی افراد به عرصه طب اسلامی و طب سنتی ابراز کردند: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد ورود برخی افراد به نام اسلام، به دلیل استقبال عمومی هستیم و آن‌ها دست‌ به‌ کارهایی زده‌اند که مهم‌ترین آن آسیب به دین است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها عنوان کردند: متأسفانه این افراد راه‌کارهای خاصی را برای حفظ مخاطبان خود به‌کار برده‌اند و دکان آنان نیز شلوغ شده است که در این شرایط قطعاً کارشناسان دینی رفتارها و اعمال غیرعلمی آن‌ها را قبول ندارند.

ایشان با تأکید بر اینکه ورود این افراد سبب نگرانی‌های بسیاری در زمینه ضربه زدن به دین شده است، خاطرنشان کردند: امروزه نگرانی جدی بین حوزویان و دانشگاهیان از ورود این افراد به عرصه طب اسلامی و طب سنتی به اسم دین به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان تصریح کردند: با رویکرد مثبت و رو به جلویی که در تعامل حوزه و وزارت بهداشت به وجود آمده امیدواریم با راه‌کارهای دقیق و علمی شاهد مسدود شدن سوءاستفاده‌ها در این عرصه باشیم.

منبع خبر: انجمن علمی طب سنتی ایران